+Follow | Dashboard


Myra Ceyra
Problem
Monday, August 12 | 02:18 | 0 comments
haiii semuaa assalamualaikum..
lama sudah tak meng update blog rasa rinduuu aummmm !
acuummm ! berhabuk gila wehh blog ni serious.. hahahaa *tipu tak agak

okayyy harini i nak cerita sikit pasal problem i..
problem yang sentiasa menghantui hidup aku..
since aku darjah 6 kot rasanyaa..
sejak aku curi curi pakai krim safi cikla..
sampai sekarang kulit muka jadi aceni..
sedihhh !

semua orang kata kulit muka i takdelah teruk sangat..
takk payah sesibuk nak pakai make up..
tapi susah nak explain..
i tahu kulit muka i tak terlalu bermasalah sangat pun..

tapi muka i terlalu banyak sangat ruam..
lepas tu macam berbijik bijik sikit..
banyak sangat sangat..
ruam ni ikut mood dia..
bila dia rasa time tuu dia segar..
habis satu muka ni..
kalau orang yang tak tahu..
dia ingat jerawat..
and i pun bengang eeerrrr -,-

okayyy satu lagi masalah.. jerawattt !!!
makin umur dah tua ni *cehh bajet dah tua sangat
makin banyak jerawat tumbuh..
kalau dia just tumbuh je takpee
sebab aku tahu jerawat tu akan hilang dalam masa beberapa hari..
tapi dia sekarang pandai tinggalkan bekas pulakk..
rasanya sebab aku kurang makan sayur
and i never consume any supplements..

umur makin meningkat so semua ni disebabkan hormon kott..
serious aku tak pernah pakai apa apa pencuci muka pun sampai sekarang..
dan akhirnya..
aku pun terdengar orang sibuk bercerita pasal Bedak Tanaka
aku pun try..

aku takk tahu apa masalah..
sebab tak sesuai ngan kulit kee or what..
kulit aku rasa macam entahlah..
berbeza dari yang dulu
tapi bukan makin baik..
makin jelas parut jerawat semua..
terus jee aku stop pakai..
sesambil tuu aku jadikan sabun beras tu sebagai pencuci muka..
pun berbintik bintik muka
serious aku takk suka..

so lepas jadi macam tu..
aku stop pakai semuanya..
sekarang ni aku tak tahu dahh..
macam mana nak jadikan kulit ni macam dulu..

actually kulit aku memang sensitif sikit..
aku pun tahu kalau tumbuh jerawat kee apa kee..
dia akan pandai hilang sendiri..
tapi tak tahu kenapa pergi gegatal kengkonon nak hilangkan ruam..
haaa amekk kauu !

so sekarang nakk mencari produk yang boleh hilangkan parut bekas jerawat kat muka..
sobbssobsss :/
kulit i tak serasi dengan bedak tanaka tuu

okayy tuu sahajaa untuk kali ni
saje nak share..
boringg duduk rumah tak buat apa..
tu yg update blog yang dah berhabukk ni..

ni lahh ghopaa bedak tanaka yang i pakai tuu..

ni sabun beras yang kita cakap tadii..

okayyy laahh byeee semuaa :)



Older Post | Newer Post

Navigate Here

About Credits Wishlist Entries

Sweet Memory


Followers

Lets Shout
Cbox


Facebook


Myra Ceyra



Twitter