+Follow | Dashboard


Myra Ceyra
Sem break
Thursday, June 21 | 03:56 | 0 comments
okayy.. jangan tanya kenapa aku dah lama tak update blog.. you know why? sebab sangat sibuk dengan kerja.. balik je daripada poli, belum sempat rehat lagi.. 6hb tu boss dah suruh start kerja.. seriously, dengan off day yang satu hari tu jee.. cuma cuti kawin cik jeff tu je laa dapat cuti lama sikit.. tu pun dua hari.. boleh imagine tak bila aku cakap dua hari cuti tu pun aku dah rasa lama? sebab kerja cashier kat petronas ni nampak macam senang.. tapi kalau sampai tahap cuti raya pun kena kerja tauu.. *seriously takk tipu..

kerja masa cuti sem kat petronas ni for me it was okayy.. cuma adalah masalah kecil je.. pernah jugak aku terfikir sampai nak berhenti kerja pasal masalah ni semua.. tapi ibu ngan ayah selalu support.. diorang selalu cakap,  "ni baru sikit kakak, nanti bila kakak dah betul betul kerja baik akan datang, lagi besar cabarannya" okayy.. so i take it positively dan aku akan jadikan ni satu pengajaran untuk aku mengharungi masa masa yang akan datang *ececehh ayat tak boleh bla.. hahaha


tak tahu lah gemuk ke kurus ni ekk hahaha

okayy, lepas tu pulakk, aku pernah cakap yang aku teringin sangat nak jumpa kawan kawan lama.. tapi masing masing busy dengan kerja.. off day pulakk tak sama.. ada jugak sekarang yang dah lupa kawan, yang dah sombong.. bila keluar ada aje alasan *yela, tak ajak lagi dahh.. tak kacau lagi.. hmmm.. but fortunately sempat jumpa izhan ngan tajud.. lepas jugak rindu :)

so bila balik sini, semua orang cakap aku makin kurus.. emm so aku cuma mengiakan.. aku memang dah tak boleh nak cakap "mana ada aku kurus" sebab memang hakikatnya since aku duduk poli, i just dont know why i stuck in this size.. tapi tak boleh confident sangat.. kang bila makan tidur tak beringat tengah cuti ni tiba tiba besar balik macam dulu susah nanti.. hahahaa

tapi aku rasa seronok sangat cuti sem ni.. aku rasa dulu aku rasa tak duduk lat rumah lagi best.. tapi sekarang, dah tak macam dulu.. so tinggal berapa hari je nak balik.. haiihh seriously tak suka.. tak tahu lah rasa macam dah bosan sebab stress sangat bila balik melaka.. rasa sekarang life dah perfect sangat.. rasa seronok bila hari hari hidup macam ni.. tapi macam ibu kata, biarlah susah dulu, nanti senangnya kemudian.. okayy ibu.. so, this sem break was really meaningful for me ! love it :)


nanti kita cerita lagi ehh.. babayyy :)


Older Post | Newer Post

Navigate Here

About Credits Wishlist Entries

Sweet Memory


Followers

Lets Shout
Cbox


Facebook


Myra Ceyra



Twitter