+Follow | Dashboard


Myra Ceyra
Malam Jalinan Kasih
Monday, April 2 | 00:14 | 0 comments
okay, last week, kamsis kat poli ni ada buat dinner.. tema yang diberi adalah casual.. okay.. kat sini saja je nak bgtau.. actually im not too good in english.. im not sure about the meaning of casual.. pathetic kan? tapi aku cam rasa baju yang ala ala 50an or 60an gitu..i thought like kebaya..so, aku pun dah terikir nak pakai baju coklat aku yang ala ala 60an tu..but then, ada yang cakap yang baju mesti ikot tema.. tema colour purple and pink.. emm.. aku tak tahu mana nak cari baju tu dengan colour yg dia nak tu dalam masa sesingkat tu.. aku pun terfikir aida.. unfortunately, aida ni ada kebaya hitam ngan putih je.. its okay.. aku nak kebaya hitam ! i boleh nampak kurus kan? hikhikk..

aku pun memang konfem lah pakai baju tu.. tudung? aku just pakai tudung bawal je yang colour pink.. nampak lah jugak macam ikot tema kan? emm masa aku  nak iron baju,aku tengok ramai yang iron baju kurung biasa.. ada jugak yang pakai macam kemeja.. macam jiran sebelah bilik aku.. masa tu, aku risau jugak kalau aku yang paling over.. but my roommate also same like me.. so tak berapa heran lah.. aku sangat pelik sebab kecoh kecoh ramai cakap pakai baju biasa je.. yang lagi best, bila ada yang cakap pakai baju blok.. so aku cakap ngan roommate aku kenapa semua pakai baju biasa, kita je yang over?? dia cakap biarlah.. malas dah nak fikir.. so, aku pun buat selamba je..

bila malam tu, aku ngan roommate aku pun pakai lah kebaya.. siap siap.. and makeup semua..first time tu aku makeup sendiri.. sebab lagipun roommate aku pun tak reti sangat makeup.. nak suruh orang lain makeup kan, tak kenal, malu.. so, we just did by ourself.. i'm just putting a simple makeup on my face.. kalau orang tengok pun, nampak macam tak pakai makeup pun.. then, ketua blok dah suruh turun blok.. semua orang bergegas keluar.. aku dok relax lagi ngan roommate aku amek gambaq..

aku pun turun lah.. bila turun tu.. seriously sumpah malu gila ! tahu tak semua orang pakai baju biasa, but ? omg ! then, i feel want to cry when everybody look at us.. aku cakap dengan roommate aku nak tukar baju.. dapat pakai baju blok pun okay lah kan.. tapi roommate aku tak bagi.. aku sebenarnya kan, bukan malu sebab pakai over.. tapi aku dah malu sebab dah salah tema ! actually casual means informal clothes.. patutlah diorang pakai biasa je.. peh malu.. most of them just wearing tshirt.. simple gegileee.. tapi aku boleh relax lagi.. mybe tak nampak lagi yang blok lain kann.. tapi aku memang expect yang aku dah salah tema..

bila nak pergi pmm mall tu, pehh semua orang ramai gila pakai tshirt.. paling over pun pakai dress biasa.. eeee.. takde pun orang pakai kebaya.. nak nangis memang nak nangis.. tapi benda dah jadi.. takkan aku nak pergi blok balik.. nak tak nak aku redah jela.. aku pun buat bodoh.. aku nampak jugak ada yang ketawakan bila tengok aku.. who care? biar jela.. nevertheless, everything was okay and nothing happen to me..

 kak ekin roommate

 muka dah malu hehehee

 persembahan zapin dia sangat best !

kak anim ketua aras

kak anim ngan kak ekin 

 duduk dengan budak budak sem 6 semua

malu, so cabut dulu.. taken by nadia :)

so, tu lah yang jadi.. agak memalukan jugak.. tapi takpe lah.. okay dahh lupakan jela.. hehehe.. byebyebyeee :P


Older Post | Newer Post

Navigate Here

About Credits Wishlist Entries

Sweet Memory


Followers

Lets Shout
Cbox


Facebook


Myra Ceyra



Twitter